Webaudit kérdőív
Lépés
1
/
7
14%
Webaudit Indítása
Név
(Kötelező)
Vezetéknév
Keresztnév
Telefon
(Kötelező)
Email
(Kötelező)
Cégnév
Adataidat bizalmasan kezeljük, ahogyan az adott válaszaidat is!
(Kötelező)
Elfogadom az adatvédelmi szabályzatot és hozzájárulok az általam megadott adatok kezeléséhez.
Van már működő Értékesítési Tölcséred, Webrendszered?
(Kötelező)
Nincs.
Igen van!
Mutasd be a jelenlegi vevőszerző rendszered!
Van weboldalad?
(Kötelező)
Nincs.
Van.
Mi a weboldalad címe?
1. lépés: Az ajánlat és vásárlási folyamat
Üdvözlünk a Webauditon! Kérjük, töltsd ki ezt a több lépésből álló űrlapot, hogy meg tudjuk ismerni a vállalkozásodat, termékedet, céljaidat. Igyekezz minden kérdésre választ adni, de ha lenne olyan, amire nem jön ihlet, kihagyhatod. (Ugyanakkor minél többet hagysz ki, annál jobban megnehezíted a mi munkánkat.)
Mi az a konkrét termék, szolgáltatás (vagy csalitermék), amiről a honlap szólni fog?
Mi az ajánlat? (csomagok, árak)
(Kötelező)
Az ajánlat nem egyenlő a termékkel, ezért fejtsd ki részletesen a konkrét ajánlatot: Mi van benne? Mennyibe kerül? Mitől különleges? Adsz hozzá bónuszokat? stb..
Milyen garanciák járnak a termékhez?
Írd le a vásárlási folyamat lépéseit
Milyen folyamaton mennek végig az ügyfelek?
Írd le a megrendelés utáni folyamat lépéseit
Mi történik a megrendelés után? Ha van utánkövetési folyamatod, újraértékesítési rendszered, vagy upselling írd le azt is!
2. lépés: A terméked létjogosultsága
Mutasd be a terméked/szolgáltatásod célcsoportjára gyakorolt hatását és a konkrét kapcsolatot köztük! Sosem azért vásárolnak túlünk, mert arra konkrét dologra vágynak, hanem mert valamit kezdeni akarnak vele! Ebben a szekcióban ezt térképezzük fel!
A terméked/szolgáltatásod kinek milyen problémáját oldja meg?
(Kötelező)
Itt az égető problémát, vagy vágyat keressük, ami a vásárlás mögött áll.
Hogy szólna a kérdés, amire a Te terméked/szolgáltatásod a válasz?
(Kötelező)
Milyen belső érzéseket okoz ez a probléma a célpiacban? (így érzi magát tőle)
Mi történik hosszú távon, ha nem oldja meg ezt a problémát a vevő?
3. lépés: A terméked/szolgáltatásod hatása
Ez az az "eredmény mögötti eredmény" amit a vevők valójában keresnek. Mutasd be az eredményeket, utána állapotot!
Milyen előnyei származnak a vevőnek a termékhasználatból?
(Kötelező)
Hogyan működik a terméked/szolgáltatásod, miért képes ezt a megoldást hozni, ezt a hatást kelteni?
Milyen belső érzéseket fog ez a transzformáció okozni az ügyfélnek?
Hogyan vagy kinek fogja érezni magát, ha vásárol tőled?
Mik a termék kiugró tulajdonságai, versenyelőnye?
(Kötelező)
Ide jöhetnek a USP-k, azaz az egyedi értékesítési tényezők.
Mi a "mítosz" a Te terméked esetében?
(Kötelező)
A marketingszövegben mindig szeretünk valamit kiemelni, ami úgymond "misztifikálható" Mint a joghurtban a bifidus essensis - ami a HATÁST kifejti. Ez általában lehet: - Valamilyen különleges összetevő, alkotóelem - Módszer, metodika - Recept, eljárás - Felfedezés, találmány, innováció, szabadalom - Egy személy (mester, profi szakember, híresség, sztár, bajnok) - Kombináció (bizonyos alkotóelemek titkos elegye) - Sztori (ahogyan felfedezték, létrejött)
Mi "garantálja" az eredményt?
Van-e bármi, ami szinte garantálni tudja a sikert, az eredményt az ügyfél számára? Az szokott egy jó kérdés lenni termékfejlesztésnél, hogy ha csak azUTÁN kapnál pénzt, hogy az ügyfél elérte a kívánt eredményt, minek kellene benne lennie a termékben, mit kellene hozzáadnunk... Lehet, hogy máris van ilyened:
4. lépés: Konkurensek és alternatív megoldások
Ismertesd meg velünk a piacodat! Ezen a "játszótéren" játszunk, ezért fontos ismernünk a pályát!
Sorold fel a 3-5 legfőbb konkurensedet (weboldallal)
Miben jobbak a konkurensek, mint a Te ajánlatod?
Miben vagytok Ti jobbak náluk?
Mik lehetnek azok a nem hatásos megoldások, amikkel a vevők próbálkoznak?
Ezek tipikusan a piacon fellelhető "gagyi másolatok" vagy nagy hype-ot kapott, de valójában nem eredményes megoldások.
Mi ellen harcolunk, mi a fő ellenség ebben az iparágban?
Itt nem konkurenseket keresünk, hanem egy olyan tényezőt, amivel az egész iparág harcol. ( Mint a vegán termékek a húsfogyasztás ellen. )
5. lépés: Célpiac
Ez talán a Webaudit LEGFONTOSABB szekciója, ezért a lehető legrészletesebben töltsd ki!
Marketing Élethelyzetek
A Marketingben valójában nem egy bizonyos embertípusnak, demográfiának vagy avatárnak kommunikálunk, hanem ÉLETHELYZETEKNEK!
Azért, hogy a legjobban meg tudd ezeket határozni, itt van pár ötletadó gondolat:
Kiknek időszerű a termék? Milyen esemény történt vele?
Milyen helyzet teszi a terméked szükségessé?
Milyen jó vagy rossz hírt kapott, akinek aktuálissá vált ezáltal a termék?
Milyen kudarc vagy lehetőség érte?
Ki az, aki életében most találkozik először ezzel a témakörrel?
Milyen célt tűzött ki valaki, amihez a terméked a megoldás (egy része)?
Milyen nagy lehetőség hullott az ölébe, amit nem akar elpuskázni?
Mire akarja / fogja tudni használni a termék jelentette előnyöket? Milyen új világot nyit ki előtte?
Mi az, ami félelmet kelt benne, visszatartja, milyen kifogást használ, akinek szüksége lenne a termékre, de nem lépett még?
Milyen kritikával szokták illetni, akiről a környezete is látja, hogy szüksége lenne a termékre?
Milyen önkorlátozó hitek vannak, melyek visszatartják a cselekvéstől, vásárlástól?
Milyen külső elvárások, társadalmi nyomás van valakin, aki emiatt lehet, hogy meg fogja vásárolni a terméket?
Mivel küzd az, milyen helyzetbe kerül, aki nem élvezi a termék előnyeit?
Milyen élethelyzetben lévő vevőnek fontos a te terméked/szolgáltatásod?
Mi a top 3-5 olyan jel, amiről fel lehet ismerni, hogy valaki a célpiacba tartozik?
Kinek nem való a termék?
Sorolj fel 20-50 olyan kulcsszót, ami jellemzi a termékedet, amit használ a célpiac? (powerwords, hívószavak)
Ezek nem ( csak ) SEO kulcsszavak, Inkább érdekes, hogy milyen szavak, kifejezések azok, amik nyomógombként tudnának hatni a célpiacra!
Milyen típuskifogásokat szoktak mondani az ajánlatoddal szemben a vevők?
( ha tudsz ilyenekt írd le az összeset! )
Utolsó lépés: Motiváció
Utolsó lépésként, segíts megismernünk téged és a céget!
Mi a küldetésed? Miért ezzel a céggel foglalkozol és nem valami mással? Mi hajt, mi motovál, hogy ezt az ajánlatot a piac elé vidd?
Milyen szakmai eredmények, végzettségek tesznek Téged hitelessé?
Milyen eredményei vannak az ügyfeleidnek? Hol tudjuk ezeket a beszámolókat megnézni?
Ez az úgynevezett "SOCIAL PROOF", tehát annak a bizonyítéka, hogy nem te dicséred magad, hanem az elégedett vevők által, hitelességet nyersz.
Scroll to top
Scroll to top