Convio Marketing Studio

Megérkeztél a Határtalan Online Profit Kapujába

STOP! Ha a vállalkozásod online (is) értékesít, akkor most hozz egy bögre kávét, zárd magadra az ajtót és alaposan tanulmányozd át ezt a cikket, mert olyan információkra találtál, melyek képesek fél óra alatt teljes mértékben megváltoztatni az online marketing valóságodat!

A konkrét kisvállalati vevőszerző stratégia leírása a cikkben ↓

Ha egyből a stratégia leírásához akarnál ugrani, bevezető nélkül, akkor klikk ide »

TIPP: A cikk elolvasása 30 perc, és garantáljuk, hogy ez lesz a legjobb befektetése az idődnek, ami sokszorosan meg fog térülni! Kezdjük!

Helló, itt Daróczi Dániel és Szász Mátyás – mi vagyunk a Convio Marketing Stúdió alapítói,

és most megosztjuk Veled az általunk közel 15 évig tesztelt és optimalizált stratégiánkat – ami kimagaslóan ver minden mást, amit csak láttunk az idők során!

A teljes leírást megtalálod ebben a cikkben!

Vedd ezt most komolyan – ez nem “csak egy ingyenes anyag”, nem “csalitermék”, nem valaminek a bevezetője. Ez maga az információ: A T.L.C.S.R. Stratégia esszenciája!

Íme a T.L.C.S.R. Stratégia – avagy az egyetlen, valóban hatásos online marketing csodafegyver

A T.L.C.S.R. egy betűszó:

  • T – Traffic, ami forgalmat jelent
  • L – List, jelentése listaépítés
  • C – Communication, azaz kommunikáció
  • S – Sales, ami alatt kampányszerű értékesítést értünk
  • R – Resell, avagy újraértékesítés hosszú távon

Mi ebben az új?

Ha foglalkozol online marketinggel – esetleg profi szinten -, akkor ezen a ponton még biztosan nem érted, mitől olyan nagy szó ez az 5 lépés… Mondjuk, figyelj!

Két tényező dönt élet és halál felett ebben az 5 lépésben

Egyrészt kritikusan fontos, hogy egy online rendszerben egyáltalán meglegyen mind az 5 lépés, ráadásul pontosan ebben a sorrendben – mert ez a modell képezi le precízen az emberi elme működését. Hamarosan mutatjuk a bizonyítékot, miért csak és kizárólag így lehet felépíteni egy online értékesítési rendszert.

Másrészt legalább ennyire fontos a “hogyan”. Mind az 5 lépésnek megvannak a maga trükkjei, hogy mikor működnek és mikor nem.

Nagyon sok vállalkozó próbálkozik feliratkozókat vagy vásárlókat szerezni a neten, de a legtöbbeknek nem működik a dolog – két okból:

  • nem rendszerben gondolkoznak, nem folyamatokat építenek (hanem szóló, egyedülálló eszközökkel próbálkoznak),
  • vagy nem értik, hogy mitől működik ez az egész és kihagyják a lényeget az egyes elemekből. Márpedig sajnos itt a “csupán kész” nem lesz elég.

Lehet, hogy Te is tapasztaltad már, milyen piszok nehéz online feliratkozókat és vevőket szerezni! Hm?

Az életben minden területre igaz, hogy ha tudás és technikák nélkül akarod belevetni magad egy számodra új dologba, annak egyszerűen csak nem lesz jó vége.

A biznisz egy kegyetlen dolog. A piac nem lesz könyörületes veled se, és kíméletlenül vissza fogja jelezni, ha nem profi technikákat alkalmazol az online marketingedben:

  • hiába reklámozol, alig lesz feliratkozód,
  • hiába költesz el rengeteg pénzt marketingre, alig fognak vásárolni,
  • míg végül mindent végigpróbálsz, ami eszedbe jutott – és a végén még a reményed is elveszik.

Valaki mondja már ki egyszer: Az online marketing nehéz!

Mert értened kell a stratégiához, hogy egyáltalán milyen rendszereket és folyamatokat rakj össze -> értened kell a taktikához, hogy mi legyen az ajánlat, a szöveg -> és értened kell a technikához, mert vagy 8-10 különböző szoftverre lesz szükséged, hogy felépítsd a rendszered. Ez gigantikus mennyiségű feladat és tudás!

  • Stratégia
    • Taktika
      • Technika

Mindaddig nem fogsz tudni ütőképes rendszereket építeni, amíg nem modellezed le tökéletesen az emberi elme működését (pszt, megcsináltuk)

Ez már profi marketingpszichológia – de nyugi, a munkát elvégeztük helyetted, már csak a végeredményt mondjuk, íme!

JÁTÉK: Válaszold meg magadban az alábbi kérdéseket az online értékesítési folyamatokkal kapcsolatosan:

  1. Vajon lehetséges-e (főleg online) úgy eladni egy terméket, hogy a vevő nem bízik az adott cégben, honlapban, márkában? Szóval létezhet-e értékesítés bizalom nélkül? (Igen vagy nem? Te mit gondolsz?)
  2. Vajon elképzelhetőnek tartod-e, hogy bizalmat tudjunk építeni egy érdeklődőben anélkül, hogy kommunikálnánk hozzá? Igaznak érzed-e, hogy minél többet tudunk valakihez “beszélni”, annál több esélyünk van bizalmat kialakítani benne a cégünk, termékünk, márkánk iránt? (i / n)
  3. Vajon lehetséges-e valakihez kommunikálni, ha nem tudjuk őt elérni? Ha nem figyel ránk, ha nem tudunk vele kapcsolatba kerülni? (i / n)
  4. És vajon lehetséges-e valakivel ezt a kapcsolatot kialakítani anélkül, hogy legalább egyszer felfigyelt volna ránk? (i / n)

Nézzük fordított sorrendben, mert így fog működni a Te vevőszerző stratégiád is:

  • Fel kell tehát keltenünk a célpiacunk figyelmét – ez a TRAFFIC (a T.L.C.S.R.-ből a “T”).
    Azaz forgalmat kell terelnünk valamilyen marketing csatornánkba. Minden itt indul, enélkül a lépés nélkül minden más hasztalan. Ez a lépés pedig egyszerűen csak “numbers’ game”, azaz a mennyiségről szól. Minél több forgalmat tudsz terelni a tölcséreidbe, annál több érdeklődőt tudsz majd megnyerni. Matek.
  • Miután kiérdemeltük egy érdeklődő figyelmét, akkor el kell kezdenünk vele (hozzá) kommunikálni. Az online térben a legszemélyesebb egy élő webinárium tud lenni, vagy egy videó, de megteszi a szöveges kommunikáció is.
    Az egész célja a bizalomépítés, hogy szakmai hitelességet és szimpátiát tudjunk felépíteni magunkról az érdeklődő fejében.
  • Miután, és hangsúlyozottan miután kialakult a szükséges bizalom, utána lesz lehetőségünk ajánlatot adni az illetőnek, azaz az értékesítés felé terelni a kommunikációt. De csupán attól, hogy adott terméket meg lehet nálunk vásárolni, még senki nem fogja azt megvenni.
    Csakis kampányszerű értékesítéssel tudunk az érdeklődőkből első vásárlót konvertálni -> ahol a kampánynak van egy eleje, van egy vége és a két dátum között sokkal kedvezőbb kondíciókkal lehet hozzájutni az adott termékhez, mint a kampányon kívül.

Logikus.

És mivel logikus, ez működik.

És mivel ez működik, ezt kell csinálni.

Így már csak két kérdés maradt: 1) Hogyan nézne ki a Te cégedben pontosan a T.L.C.S.R. rendszer és 2) hogyan lesz Neked ilyened?

Anélkül, hogy beleőrülnél az elhúzódó fejlesztésekbe…

A stratégia minden iparágban és cégben ugyanaz: T.L.C.S.R. (Traffic -> List -> Communication -> Sales -> Resell) Neked is pontosan erre van szükséged!

A taktika viszont mindig személyre (vállalkozásra) szabott! Másképp kell a T.L.C.S.R. módszert alkalmazni, ha

  • webáruházad van és fizikai terméket forgalmazol,
  • más megközelítésre van szükség, ha szolgáltatást értékesítesz, és mondjuk időpontot lehet hozzád foglalni,
  • ha tudást, konzultációt adsz el, akár infótermék vagy akár élő tréning formájában,
  • de szintén teljesen más a taktika, ha B2B bizniszben vagy (és akár értékesítőkkel dolgozol),
  • illetve az is egy külön megközelítést igényel, ha előfizetéses klubba toborzol tagokat,
  • vagy ha szoftvert, applikációt értékesítesz (SaaS)…

Viszont bármivel is foglalkozz, egyvalamire nagy összeggel mernék fogadni: Most is le van kötve minden időd és a vállalkozásodban minden forintnak megvan a helye – így nem tanácsolhatunk Neked olyan módszert, amit hónapokig kell építeni, és milliókba kerül a fejlesztése. Igaz vagy igaz?

Egyszerű megközelítésre van szükség.

Olyanra, amivel pár munkaóra (!) alatt kézzel fogható, valós üzleti eredményt tudsz Te is előállítani!

És a T.L.C.S.R. ilyen!

Mert ez a stratégia nemcsak arról szól, hogy mit és hogyan kell felépíteni, hogy hatalmasat szóljon, hanem arról is, hogy milyen lépésekben tudsz úgy nekiállni az egésznek, hogy reális legyen a számodra – akkor is, ha még csak most ismerkedsz az online marketinggel!

Tapasztalat: 100 vállalkozóból, aki egyedül fog neki egy komplexebb online rendszer felépítésének, 100 elvérzik. Csúnyán elvérzik.

Mert ez egy nehéz műfaj. Úgyhogy kétféle elakadást kell tudnunk feloldani:

  • Ha nekivágsz egy (bármilyen) online rendszer építésnek, lesznek kreatív elakadásaid: “Hogy nézzen ki a folyamat, mit kommunikáljak, hogy rakjak össze egy hirdetést, stb.”
  • És lesznek technikai elakadásaid, mert legalább 8-10 féle szoftvert kell használnod, amik kikerülhetetlenek a témában (szükséged lesz egy honlapkészítő szoftverre, talán webáruházra, vagy más fizetőkapura, CRM és marketingautomatizáló rendszerre, hirdetéskezelőre, grafikai szoftverre, ha videózol, akkor azt vágni és hosztolni is kell, nem soroljuk…)

El fogsz akadni. Mindenki elakad. Mi is elakadunk – naponta legalább 1-2 alkalommal. Ez nem kérdés. A kérdés az, hogyan tudsz továbbmenni, ha kreatív vagy technikai téren elakadsz? Kitől tudsz segítséget kérni? Hogyan fogod az elakadást egyedül feloldani?

Mi garantálja, hogy a harmadik elakadás után nem fogod az egészet feladni?

Nos…

Teljeskörű kiképzés, elakadások feloldása, mentorálás, és egy inspiráló közösség vár Rád

Aki egyedül vág neki ennek az útnak, nem fog célba érni. Pont.

Ezért hoztuk létre a T.L.C.S.R. Mentorprogramot, mely keretén belül nemcsak kiképzünk a legprofesszionálisabb technikákra, nemcsak teljes mélységéig megtanítjuk Neked a T.L.C.S.R. stratégiát, hanem élőben feloldunk minden technikai vagy kreatív elakadást is!

  1. Facebook csoport és közösség: Bármikor kérdezhetsz, a készülőfélben lévő TLCSR rendszeredről kérhetsz véleményt, visszajelzést, inspirálódhatsz mások sikeréből
  2. Heti interaktív webinar (TLCSR Akadémia): Az alapoktól indulva kiképzünk mind stratégiai, mind taktikai, mind technikai szinten. Vegyél részt élőben a heti képzéseken és ott is tudsz kérdezni.
  3. Tudástár archívum: Ha lemaradtál egy heti képzésről, később is bármikor visszanézheted, sőt a munkatársaiddal is megoszthatod a videókat (ez brutál!)
  4. Online távgyógyítás: Ha elakadnál a kivitelezésben, távoli asztali eléréssel élőben, a szemed láttára oldjuk fel a technikai problémákat (na, ilyet sem fogsz sehol találni!)

Ha ésszerűnek tűnik számodra, hogy egy ilyen komplett támogatási rendszerrel jobb esélyeid vannak végre rendbe rakni a vállalkozásod online marketingjét, mint enélkül, akkor klikk az alábbi gombra és ismerd meg a T.L.C.S.R. Mentorprogram paramétereit:

Csatlakozz mielőbb a Mentorprogramhoz és utána térj vissza az olvasáshoz, ha már bebiztosítottad a fiókodat!


És akkor most jöjjön a konkrét stratégiai leírás: Mitől működik ennyire a T.L.C.S.R. ? (ezt a részt mindenképp jegyzeteld ki)

Avagy 5 x 3 szempont, melyeket ha nem az alábbi leírás szerint csinálsz, akkor nem tüzijáték lesz, hanem az egész a kezedben fog felrobbanni…

A T.L.C.S.R. mind az 5 lépéséről külön könyveket tudnánk írni, úgyhogy nincs most könnyű dolgunk, ha ki akarjuk emelni a legfontosabb szempontokat. Úgy olvasd tehát a következő részt, hogy igen, ezek a tényezők kellenek a sikerhez, de ne várd el, hogy pár bekezdés elolvasásától profi online marketing szakemberré válsz.

Lássuk a T.L.C.S.R. 5 lépését:

01-02 | Mitől működik a TRAFFIC és LIST – azaz a forgalomszerzés és listaépítés?

Szögezzük le: listát KELL építeni.

A legtöbb cég nem épít listát. Talán mert nehéz/drága, mert már kudarcot vallottak benne, vagy azt sem tudják, hogyan álljanak neki. Csakhogy…

A bizniszed csak annyira erős, amennyire a listád erős!

Akinek nincs listája, neki marad a drága reklámozás, az árakció és a vörös óceán…

Neked viszont az alábbi módon lesz 5-10.000 fős listád pár hónapon belül

Neked nincs szükséged első körben landing oldalra – csinálj helyette inkább egy azonnali űrlapot a Facebookon. Sokkal kedvezőbb költséggel fogsz tudni hirdetni, sokkal több lesz a feliratkozód. Időt spórolsz, pénzt spórolsz és sokkal több eredményed lesz – ha ránk hallgatsz.

A Mentorprogram Tudástárában eléred a videókat, hogyan tudod ezt megcsinálni, és ha elakadsz, a Távgyógyítás keretében kihúzunk a gödörből.

AHOGY MÁSOK ELRONTJÁKTE ÍGY CSINÁLD JÓL
BONYOLULT CSALIK
Aki próbálkozik listaépítéssel, és érti azt, hogy szüksége lesz egy ún. “csalitermékre”, általában hatalmas szakmai anyagot próbál összerakni, amire már ránézni is fárasztó. Vagy van a másik véglet, aki meg egyszerűen csak gagyi ingyenes anyagot állít össze, ami pont annyit ér, amennyibe kerül.
ÉLETHELYZETRŐL SZÓLÓ, RÖVID CSALIK
Te ezzel szemben derítsd ki, milyen élethelyzetben vannak a (leendő) vevőid, és a csalitermékeidben oldd meg valamilyen egzakt problémájukat, válaszold meg egyetlen, konkrét kérdésüket – azaz adj egy “quick wint”. Mégpedig minél gyorsabban és frappánsabban! A jó hír az, hogy erre elég egy rövid, de ütős anyag – ami ezáltal gyorsan elkészíthető (lásd: Esettanulmány videó)
A Mentorprogramban egy díjmentes, élő konzultációban segítünk kitalálni, hogy konkrétan mi legyen a Te csaliterméked.
ELAVULT LANDING OLDALAK
Hosszú (és sokszor ronda) landing oldalakat (feliratkozó oldalakat) építenek és oda próbálják terelni a forgalmat, de ott alig lesz feliratkozójuk.
LANDING OLDAL HELYETT LEAD-AD
Neked nincs szükséged első körben landing oldalra – csinálj helyette inkább egy azonnali űrlapot a Facebookon. Sokkal kedvezőbb költséggel fogsz tudni hirdetni, sokkal több lesz a feliratkozód. Időt spórolsz, pénzt spórolsz és sokkal több eredményed lesz – ha ránk hallgatsz. A Mentorprogram Tudástárában eléred a videókat, hogyan tudod ezt megcsinálni, és ha elakadsz, a Távgyógyítás keretében kihúzunk a gödörből.
ELÉGETETT SZÁZEZREK
Kiadják a hirdetéseket egy marketing ügynökségnek, akik csak égetik a pénzt. A probléma az, hogy amikor megállapodsz egy ügynökséggel, a vezetővel beszélsz, aki kedves és ért is a szakmájához. Utána viszont egy junior munkatárs fogja kezelni a hirdetési fiókod, aki nem motivált, alulképzett, figyelmetlen és ráadásul fogalma sincs az iparágadról.
TESZTELÉSSEL BIZTOSRA MEGYÜNK
Te ezzel szemben nem fogsz tíz- és százezreket elégetni a nem jól teljesítő hirdetésekre, mert megmutatjuk azt a stratégiát, amivel 2-3 ezer forintból le tudod tesztelni, milyen téma, milyen megközelítés az, amire harap a piacod és mire nem érdemes pénzt locsolni. (Gyorstipp: Ez úgy működik, hogy előbb blogcikkek meghirdetésével kell letesztelni az új témákat – így fillérekből ki fog derülni, mi működik és mi nem. Ennyi.)
A Mentorprogramban eléred azt a videót, ahol a komplett stratégiát bemutatjuk (a blog technikai felépítésével kezdve, a témák kitalálásán át egész a hirdetésig.)

03 | Mitől működik a COMMUNICATION – azaz a kommunikáció és a bizalomépítés a listádon?

Mindig emlékezz erre: A bizniszed csak annyira erős, amennyire a listád erős!

A listád pedig attól lesz erős, hogy:

  • Sokan vannak rajta,
  • a sok feliratkozó figyel is Rád (követi a kommunikációdat),
  • és elkezd bízni benned.

Ehhez értékes tartalmat kell előállítanod – üzemszerűen, nagy mennyiségben, profi módon.

Ez pazar, már csak egy baj van vele: Profi szövegírást tanulni nem lehet – profi szövegírónak születni kell. (Nem vicc.)

Sajnáljuk, ha ez most fájdalmas volt, de tőlünk nem számíthatsz másra, csak az őszinte valóságra – mi azt mondjuk, ami működik, ami a valóság.

Egy vállalkozó egy cégvezető (de sokszor még egy marketinges) sem jó szövegíró alapból – és profi szintig nem is lehet felfejleszteni a képességeit.

Nos, a képességeit nem, de tudunk adni olyan keretrendszert, amik helyettesítik ezt. Úgy képzeld el, mintha azt mondanánk, hogy profi sprinternek sem lehet bárkit felkészíteni, bizonyos értelemben arra is születni kell – de tudunk Neked adni egy biciklit, amivel fel tudod venni a versenyt a sprinterekkel és akár még hamarabb is érhetsz célba!

Az egész titka a framework – azaz a keretrendszer, metodika. Profi frameworkkel és sablonokkal profi eredményed lesz profi tudás nélkül is!

A Mentorprogramban átadunk Neked minden ilyen frameworköt, és megmutatjuk azt a technikát, amivel soha többé nem lesz probléma a szövegírás (Tipp: Keresd a “Témafelhőről” szóló részt a Tudástárban, miután csatlakoztál a Mentorprogramhoz.)

És akkor íme a 3 tényező, amitől jól fog működni a bizalomépítés kommunikációval:

AHOGY MÁSOK ELRONTJÁKTE ÍGY CSINÁLD JÓL
KIHAGYJÁK A LEGÉRTÉKESEBB FELÜLETET
Az ingyenes csalitermék köszönő oldalára kiírják, hogy “Köszi a feliratkozást, az ígért anyagot elküldtük emailben” – és ennyi… Pedig a visszaigazoló oldal a legértékesebb felület, ami az online marketingben csak létezik – és parlagon hagyják…
A BIZALOMÉPÍTÉS MÁR A KÖSZÖNŐ OLDALON ELINDUL
Te ezzel szemben erre a felületre készíts egy welcome videót, ahol gratulálsz a friss feliratkozódnak és elkezded megteremteni a szakmai hitelességed – már itt elkezd kialakulni a bizalom és a szimpátia. Igazán profi szinten ez a videó eladja a belépőtermékedet és így a feliratkozóid jó részét azonnal vásárlóvá is tudod konvertálni!
MUSZÁJBÓL MEGÍRT HÍRLEVELEK
Feliratkozás után vagy nem sok mindent kezdenek az érdeklődőkkel, vagy egyből elkezdenek nekik általános hírleveleket küldeni.
ÜTŐS WELCOME SOROZAT
Te ezzel szemben állíts össze egy profin megkomponált, ún. welcome email sorozatot, ami tudatosan úgy van felépítve, hogy “eladja a teljes cégedet” az érdeklődőnek – aki még lehet, hogy nem is tudja, mit fog tőled venni, de abban már biztos, hogy ha az adott téma aktuális lesz neki, akkor csakis Veled fog üzletelni.
A Mentorprogramban tételesen elmondjuk, mit írj egy ilyen welcome sorozatba és annak is megmutatjuk a technikai beállítását, hogyan tudod azt elérni, hogy egy új feliratkozó ne kapjon rendes hírlevelet mindaddig, amíg nem futott le neki az üdvözlő sorozat.
HÍRLEVELEKBEN PRÓBÁLNAK ÉRTÉKESÍTENI
Unalmas, semmitmondó, vagy épp tukmáló hírleveleket küldözgetnek a listájukra.
HÍRLEVÉLBEN ÉRTÉKET ADUNK ÉS ÉNMÁRKÁT ÉPÍTÜNK
Már említettük a Témafelhő fogalmát – ez az a technika, ami csodát fog tenni nálad is (csatlakozz a Mentorprogramhoz és nézd meg akár még ma) – és építs személyes márkát (névvel, arccal) az ügyfeleid körében, mert személyhez lehet kötődni, személy tud bizalmat építeni.

04 | Mitől működik a SALES – azaz mitől fognak tarolni a kampányaid?

Tudod… A bizniszed csak annyira erős, amennyire a listád erős!

A T.L.C.S.R. rendszerben minden az értékesítésre van kihegyezve – miután egy vállalkozás lényege és tevékenységének a csúcspontja, hogy létrejöjjön a pénz-áru csere a vevő és a cég között. Ez ad értelmet mindennek – értékesítés nélkül minden vállalkozás csak egy hobbi szakkör lenne…

Íme az a 3 tényező, hogy ha ezek nélkül próbálna meg valaki online értékesíteni, akkor vagy teljesen fel fog sülni, vagy az eredményei el fognak maradni attól, mintha ezt a módszert alkalmazná!

Mi mindenre megtanítunk a T.L.C.S.R. Mentorprogramban:

AHOGY MÁSOK ELRONTJÁKTE ÍGY CSINÁLD JÓL
NINCS VONZÓ AJÁNLAT
Terméket hirdetnek, legtöbbször az egyetlen érvük az árakció.
TERMÉKBŐL AJÁNLATOT VARÁZSOLUNK
Te ezzel szemben a Mentorprogram keretében ellenállhatatlan ajánlatokat fogsz tudni kreálni a terméked köré, így kikerülsz az árversenyből és sokkal vonzóbb lesz az ajánlatod a piac számára.
ELADÁS RENDSZEREK NÉLKÜL
Eseti reklámokkal, social media posztokkal, elkeseredett videókkal, és összecsapott sales oldalakkal próbálják meg eladni a termékeiket.
KAMPÁNYSZERŰ ÉRTÉKESÍTÉS
A T.L.C.S.R. Mentorprogram tagjai ezzel szemben kampányokban gondolkodnak, melyek mögé profi dramaturgiát tesznek, azaz van egy eleje, egy vége és egy jól megkomponált íve a kampánynak. Így fog választ adni a legfontosabb kérdésre: “Miért most vegyem meg a terméket?”
“KÖNYVELÉS VAN ELADÓ”
A legtöbb vállalkozás értéképítés nélkül, csak simán bemutatja a termékét, ami így nincs jól tálalva, nincs izgalmasan bemutatva.
ÉRTÉKÉPÍTÉS ÉS PROFI TÁLALÁS
Egy profin felépített kampányban külön fejezeteket szentelünk annak, hogy elmélyítsük az ügyfél problématudatát, igényt keltsünk benne és reflektorfénybe helyezzük az előnyöket – így a prezentáció az ügyfélről, az ő megoldásáról és nem a termékről szól. Ettől fog jól működni a sales!

Az online kampányok – leginkább – arra valók, hogy első vevőt konvertáljanak egy friss, vagy a listádon akár régóta fent lévő érdeklődőből. Olyan zseniális ajánlatra, profi felépítésre és ellenállhatatlan tálalásra van szükség, hogy fizikai fájdalmat érezzen az érdeklődő, ha nemet mond az ajánlatodra.

Ezt viszont ki kell munkálni – amire csak az képes, aki rendelkezik az ajánlatalkotási és kampány-építési technikákkal, melyeket mind átadunk Neked a T.L.C.S.R. Mentorprogramban!

05 | Mitől működik a RESELL – azaz az újbóli értékesítés, rendszeres vásárlások?

Ez megvan? A bizniszed csak annyira erős, amennyire a listád erős!

És amennyire erős a CRM-ed! (CRM-nek hívjuk azt az adatbázist, amiben az érdeklődőid és vásárlóid adatait gyűjtöd és nyilvántartod.)

A hatékony rendszeres értékesítéshez hatékony, naprakész és releváns adatokkal teli CRM rendszerre van szükséged.

Jegyezz meg két szakkifejezést: LTV – azaz lifetime value (magyarul: élettartam érték) és CAC – azaz customer acquisition cost (magyarul: egy vevő megvásárlásának* költsége).

* Merthogy vevőket nem “szerzünk”, hanem veszünk!

Egy bizniszben ez a két szám lesz ugyanis az érdekes:

  • az egyik, hogy mennyi egy átlagos ügyfeled élettartam értéke, azaz mennyi pénzt költ nálad összességében (legjobb amúgy nem forgalommal, hanem árréssel számolni, beszédesebb mutató a lifetime profit) – ez tehát az LTV,
  • a másik pedig, hogy mennyibe kerül egy vásárló megszerzése – ez ugye a CAC.

Az egész biznisznek ez az esszenciája:
A Te bizniszed = LTV / CAC

Minél nagyobb a különbség a kettő között, annál jobb: Azaz minél kisebb a CAC és minél nagyobb az LTV. (Minél kevesebbe kerül egy vevő megvásárlása, és minél több profitot hagy ott nálad hosszú távon.)

És akkor íme a 3 tipp, amitől az ismételt értékesítések jól fognak működni a T.L.C.S.R. rendszeredben:

AHOGY MÁSOK ELRONTJÁKTE ÍGY CSINÁLD JÓL
NINCS IS CRM RENDSZERÜK
A legtöbben nem is végeznek utánkövetést (sőt, még CRM rendszerük sincs – sőt, megbeszéltük, hogy még listát sem építenek…)
NAPRAKÉSZ, LETISZTULT CRM, FESZES UTÁNKÖVETÉS
A profik ezzel szemben azt csinálják, hogy minden vevőjükről tudják, mikor mit vásároltak, a vásárlás után is tartják az ügyféllel a kapcsolatot, és a személyes preferenciáiknak megfelelő ajánlatokat adnak nekik – a legjobb pillanatokban.
VAN “A” TERMÉKÜK ÉS ENNYI
Nincs termékpiramisuk – így nem tudják kihozni a maximumot a piacukból.
TERMÉKPIRAMIS
Aki komolyan gondolja, hogy a vállalkozását profitra akarja játszani, rendelkeznie kell a termékpiramis minden részén ellenállhatatlan ajánlattal (kezdve a belépő termékkel, a normál terméken át, egész a prémium és exkluzív termékekig). Van (lesz) ugyanis egy csomó vevő, aki bármennyi pénzt hajlandó lenne nálad elkölteni, ha lenne nekik szóló ajánlatod…
NINCS KOSÁRÉRTÉK NÖVELÉS
Nem alkalmaz ún. profitmaximalizátorokat.
PROFITMAXIMALIZÁLÁS KIEGÉSZÍTŐ AJÁNLATOKKAL
A “profitmaximalizátorok” az upsell, downsell, cross-sell ajánlatok (azaz egyszerűen: kapcsolódó, kiegészítő termékek és szolgáltatások), melyekkel nagyban megnövelhető a kosárérték és ebből adódóan az LTV.

Apropó, ha magadra ismertél a felsorolásból, hogy mivel szokták elrontani az online marketinget – semmi pánik! Pont azért vagyunk, hogy segítsünk Neked onnan, ahol vagy, eljutni a profi szintig – akkor is, ha nem vagy még képzett az online marketingben!

Bárhol is tart jelenleg a vállalkozásod – csakis onnan fogsz tudni elindulni. Senki nem hagyhatja ki az alapokat, a “leckét mindenkinek meg kell csinálnia”.

Figyelj, két lehetőséged van, ha komoly bevételre számítasz az online értékesítéseidből:

Első megoldás

Vagy nekiállsz egyedül és kimatekolod magadnak, hogyan is működik az online marketing, és kitaposod önállóan az ösvényt, majd utat építesz

A jó megoldás

Vagy elfogadod a támogatási rendszerünket és felmész az autópályára, ami már kiépítettünk Neked – és csak követed az iránymutatásunkat

A T.L.C.S.R. Mentorprogramban minden támogatást megtalálsz ahhoz, hogy lépésről lépésre felépítsd a létező leghatékonyabb online értékesítési rendszert a vállalkozásodban – kezdhetjük?

Már csak egy zöld jelzésre várunk a részedről – mi mindennel készen állunk!

Lehet, hogy még nem tudod, mennyibe kerül ez az egész program, de biztosíthatlak, hogy ezen a ponton lényegében már csak egy szimbolikus döntés választ el attól, hogy felhajts az online marketing autópályára!

Nézd, ez fog történni, amint csatlakozol a mentorált csapatunkba

5 percen belül: Megkapod a hozzáféréseket!

Fogsz kapni azonnal egy visszaigazoló levelet, amiben megérkezik majd a Tudástár belépési jelszavad – így egyből birtokba veheted a videótárat tonnányi képzési anyaggal mindazon témákról, amiről beszéltünk a fentiekben.

Itt éred majd el a Tudástárat, de ezt a linket emailben is küldjük Neked: https://learn.convio.hu

TIPP: Itt kezdd majd az alábbi videóval:

1-2 órán belül: Várunk a közösségben!

Szintén az azonnali visszaigazoló levélben lesz a Facebook csoportunk linkje – csatlakozz és 1-2 órán belül jóváhagyjuk a jelentkezésed.

Elmondom, mire lesz jó ez a csoport – nagyon durva:

  • Egyrészt menet közben majd bármilyen kérdésed merülne fel, itt felteheted, és fogunk rá válaszolni – legyen akár kreatív, akár technikai elakadás. Ezt azt jelenti számodra, hogy nem akadhatsz el. Szemben azokkal, akik egyedül próbálkoznak és 100%, hogy el fognak vérezni. Önmagában ez az egy dolog minden pénzt megér, hidd el!
  • Másrészt tudsz inspirálódni mások készülőben lévő vagy kész T.L.C.S.R. rendszereiből. Látod, min dolgoznak, hogyan közelítik meg a saját piacukat, láthatod az eredményeket (kudarcokat is, sikereket is – mert mindkettőt kielemezzük). Naivitás lenne azt gondolni, hogy nem kell átmeneti kudarcokkal számolni – sokszor a sikerhez 2-3 sikertelen próbálkozáson át vezet az út. De mi itt leszünk végig mögötted, és segítünk tovább menni, akkor is, ha egy kampány vagy egy csalitermék nem teljesítette egyből az elvárásaidat.
  • Harmadrészt – és ez talán az egyik legértékesebb funkciója a Facebook csoportnak, hogy amikor Te állsz már úgy, hogy lehet véleményezni a készülőben lévő anyagaidat, akkor bedobhatod a csoportba. Mi is örömmel átnézzük, és az is lehet, hogy még a célpiacod tagjai is a csoportban vannak és kifejezhetetlenül értékes hozzászólásokkal, szempontokkal tudnak Neked segíteni a fejlesztésben – és most jön a kulcsszó: mielőtt még piacra dobnád a rendszert!

2-3 napon belül: Személyes stratégiát dolgozunk ki Neked – élő egyenesben!

Pár napon belül meg fogunk invitálni egy személyes, élő (online) tervező alkalomra, amit mi Kickoff Meetingnek hívunk.

Ennek az a célja, hogy megismerjünk Téged, bepillantást kaphassunk a vállalkozásodba, és ott, élő egyenesben személyre (a vállalkozásodra) tudjuk szabni a T.L.C.S.R. Stratégiát.

Ezen az alkalmon egy komplett rendszerterv készül, kitaláljuk a csaliterméked, a piac megközelítését – gyakorlatilag lépésekre bontjuk, merre kell elindulnod. Egy személyes tervet, csekklistát kapsz az egészhez – wow!

És mielőtt kérdeznéd: ennek külön díja nincs annak ellenére sem, hogy többet ér, mint akár egy egész éves T.L.C.S.R. Tagság. De ugyanúgy része a támogatási programnak, mint a többi elem, nem tartozol érte semmivel – a klub tagsági díján kívül.

Ez azért felbecsülhetetlen érték, mert ha jól tudjuk, nincs még egy ilyen a piacon, ilyet sehol nem fogsz találni.

1 héten belül: Részt vehetsz az élő képzésen!

Hetente (keddenként 19 órától) tartjuk az élő webinárokat, ahol témáról témára haladunk végig a teljes T.L.C.S.R. rendszeren.

Miután csatlakozol a Mentorprogramhoz, egy héten belül egészen biztosan sor fog kerülni a következő ilyen alkalomra – ahol megkapjátok a leginnovatívabb és legprofesszionálisabb online marketing tudást a T.L.C.S.R. mind az 5 pillérére vonatkozóan.

A tananyag úgy van felépítve, hogy akkor is fogod érteni, ha még kezdő vagy, és akkor is fog újat mondani, ha benne vagy az ország legjobb online marketing szakemberei körében.

Ha pedig valamelyik alkalmon nem tudsz élőben ott lenni, semmi pánik – a felvételeket vissza tudod nézni a Tudástárban (időkorlát nélkül, bárhány alkalommal).

Az első hetekben: El tudod kezdeni a megvalósítást!

Mindezen támogatásokkal, átnézve az alapokat és felvéve a ritmust, az első hetekben Te is el fogod tudni kezdeni építeni a saját T.L.C.S.R. rendszered, hiszen

  • meglesz a személyre szóló terved, és a lépésről lépésre csekklistád, amit a Kickoff Meetingen tervezünk meg Neked,
  • rendelkezni fogsz az alaptudással, amit a Tudástárban lévő videókból tudsz beszerezni,
  • nem lesz kétséged, merre indulj, milyen szoftvereket használj, stb., mert a Facebook csoportban át tudunk mindent beszélni,
  • nem lesz kreatív elakadásod, mert a videókban minden olyan technikát megtanítunk, melyekkel elhárítható a “fehérlap-szindróma”
  • ééés….

Bármikor, menet közben, ha elakadnál

Bármikor, ha technikai szinten elakadsz, jelentkezhetsz az ún. “Távgyógyításra”, ahol is élőben, távoli asztali kapcsolattal mi elhárítjuk a technikai elakadást úgy, hogy Neked csak nézned kell, mi történik varázslat szerűen a monitorodon!

1-2 hónap után pedig: Lesznek valódi üzleti eredményeid

Pár hét, egy-két hónap elég lesz ahhoz, hogy ha fókuszt helyezel erre a témára, akkor el fog készülni az első rendszered:

  • lesznek feliratkozóid,
  • megjelennek az első vevőid,
  • és fogsz számokat látni, valós mutatókat, hogy hogyan teljesít a rendszered.

Innentől indul majd az optimalizálás, fejlesztés – de az már egy másik téma.

Ha ráadásul nem nulláról indulsz, és már van némi tudásod, tapasztalatod az online rendszerek építése terén, akkor nem kell még 1 hónapot sem várnod az első eredményekre – sőt! Nézd csak:

Tudtad? 8 munkaóra választ el attól, hogy berobbanjon a bizniszed! (videós esettanulmány)

A 3 és fél perces videó bemutatja, hogyan raktunk össze kevesebb mint 8 munkaóra alatt egy olyan listaépítő rendszert az egyik Ügyfelünknek, amiről ebben a cikkben is olvashattál (a “TL” résznél).

Már másnap félszáz feliratkozója lett a semmiből!

No, ezek után játsszunk egy ártippelőset – benne vagy?

Lehet, hogy már végigolvasni is kimerítő volt, hogy mennyi minden van ebben a programban – most biztos azt gondolod, épp ezért drága is…

Nos, ha egyben kellene kifizetni, akkor valóban több százezer forintba kerülne, és ha külön kiszámláznánk a tervezést, az online “távgyógyítást”, az élő segítségnyújtások munkaóráit, akkor azok újabb százezer forintokat emésztenének fel hosszú távon.

Épp ezért, hogy egy ilyen közel milliós összeg ne jelenthessen akadályt, úgy találtuk ki a program díjazását, ahogyan a könyvtárak vagy konditermek is működnek:

ha kondizni akarsz, nem kell TÖBB TÍZMILLIÓ forintért mindenféle gépet megvásárolnod (meg egy nagyobb házba költöznöd), hanem elég, ha veszel egy havi bérletet.

Ez így működik nálunk is: Elég, ha veszel egy havi tagságot, nem kell sem milliós, de még százezres beruházásban sem gondolkodnod!

Mehet az ártippelős játék?

  • Ne azt próbáld kitalálni, mennyibe kerülhet a T.L.C.S.R. Mentorprogram,
  • hanem ehelyett gondolj egy olyan havi összegre, amit Te jó szívvel, valóban jó érzéssel elcserélnél erre a komplett támogatási rendszerre – benne az élő webinárokkal, a videós tudástárral és online távsegítséggel, valamint az inspiráló Facebook csoporttal (kérdezési lehetőség, véleményezés, inspiráció), ja, és a személyre szabott tervet se felejtsük!

Mekkora értéket jelentene a vállalkozásod számára, hogy mindenre kiképzünk, és még azt is biztosítjuk, hogy ne akadj el a kivitelezésben?

Megvan ez a havi összeg?

Oké, akkor a játék lényege a következő:

Mi hamarosan felfedjük, hogy milyen tényleges havidíjért vehetsz részt ebben a támogatási programban, Te pedig ígérd meg, hogy ha ez az összeg kevesebb, mint amire az imént gondoltál, akkor habozás nélkül csatlakozol a T.L.C.S.R. Mentorprogramhoz, ha pedig több, akkor bánkódás nélkül becsukod ezt az oldalt! Mehet?


Ha mindezek alapján úgy látod, legalább egy esélyt adnál magadnak és a T.L.C.S.R. Mentorprogramnak, akkor csatlakozz most

  • és 5 percen belül megkapsz minden hozzáférést (már nézheted is a videókat),
  • 1-2 órán belül már kérdezhetsz is a Facebook csoportban (vagy inspirálódhatsz mások posztjaiból),
  • Pár napon belül online “találkozunk” és elkészítjük a vállalkozásodra szabott rendszertervet, és megkapod a lépésről lépésre csekklistát (és minden kérdésed megválaszoljuk),
  • Majd a következő kedden (ha ma kedd van, akkor már ma este) részt vehetsz élőben a következő webinárunkon, ahol kreatív és technikai dolgokról egyaránt beszélünk,
  • És bármikor neki tudsz állni a megvalósításnak! Ne feledd: ha van már némi tapasztalatod, 8 munkaóra választ el az első eredményektől!

Ui.: A vállalkozásod már NAGYON megérdemelne egy valóban hatékony online feliratkozó- és vevőszerző rendszert!

Uui.: Megfigyelted, hogy a T.L.C.S.R. magánhangzókkal kiegészítve kiadja a “TÖLCSÉR” szót – utalva a marketing tölcsérre, ami a végén felépül… 🙂

Nincs most időd elolvasni a cikket?

Add meg az email címed és elküldjük Neked a blogbejegyzés linkjét, hogy meglegyen későbbre is:

A feliratkozással elfogadod az Adatkezelési Tájékoztatót

Sikeres feliratkozás