Ez lesz a legnehezebb, legbonyultabb része a MicroFunnel építésnek, ezért erre szánj nyugodt időt, és biztosíts magadnak zavartalan körülményeket.
Ne feledd:
Ha elakadtál vagy nehéznek gondolod, a TLCSR Mentorprogramban már számos sikertörténetről olvashatsz, kérdezhetsz és személyre szabott segítséget is kérhetsz.
Akár „távgyógyítással” feloldjuk a technikai elakadásodat, hogy biztosan megépüljön a funneled, nem csak MicroFunnel esetén!
Most pedig lássuk az utolsó feladatot:
Az fog történni, hogy összekötjük a Facebookot (vagy TikTokot) a SAPI-val, hogy aki feliratkozik, egyből bekerüljön a SAPI-ba és fél percen belül megkapja a köszönő emailt.
Ehhez az összekötéshez egy harmadik szoftverre, a Make.com-ra lesz szükségünk. (Ha Te Zapiert használsz és járatos vagy benne, azzal is meg lehet csinálni ezt az összekötést, de ha még nem használtál ilyen szoftvert, inkább a Make.com-ot javasoljuk.)
Feladat
- Regisztrálj egy ingyenes Make.com fiókot, vagy ha már van, jelentkezz be
- Telepítsd a SalesAutopilot modult az alábbi linkre kattintva:
- Hozz létre egy új scenario-t
- Első lépésként add hozzá a Facebook Lead Ads modult (és válaszd ki a FB oldalad és a szóban forgó űrlapot)
- Második lépésként pedig keresd ki a SAPI modult és állítsd be a szükséges mezőket
- Teszteld le, hogy működik-e az integráció
- Majd állítsd élesre a kapcsolatot
Ha ez kész, túlvagy a nehezén, innentől már célegyenesbe érkeztünk: jöhet a hirdetések beállítása!
01 | Make.com fiók regisztrálása
Az első videó a fiók regisztrációját mutatja be, ebben még semmi trükk nincs.
02 | Facebook és SAPI összekötés a Make.com segítségével
És akkor itt jön a „nagy titok” – hogyan importáld azonnal és automatikusan a SAPI-ba a Facebook feliratkozókat (hogy egyből megkapják a köszönő emailben a PDF-et):
Facebook és MailerLite összekötése a Make.com segítségével
FONTOS: A Facebookon jóvá kell hagynod a Make működését (Beállítások, Integrációk, Érdeklődőadat, CRM). Ezt akkor fogod csak látni, ha az ÜZLETI PORTFÓLIÓT, üzleti fiókot választod ki, privát profil esetén ez a beállítás nem jelenik meg.

Hozd létre az első hirdetést
Nem maradt más hátra, mint az, hogy hirdessük meg a csalinkat és kezdjük el gyűjteni az érdeklődőket!
Ehhez arra lesz szükség, hogy hozz létre legalább egy hirdetést – de ha ránk hallgatsz, egyből inkább kettővel indulj, mert így máris tudsz valamit tesztelni.
Alapszabály a profi marketingben, hogy sosem csak simán hirdetünk, hanem mindig tesztelve hirdetünk.
Ehhez az ún. A/B tesztet (split teszt) alkalmazd:
- Hozz létre egy hirdetést, aminek (pl. a Facebook esetében) van egy címe, szövege, képe (vagy videója), gombja. Ez lesz az “A” hirdetés.
- Majd válassz ki ezek közül egy – és csakis egy – elemet, amit megváltoztatsz. Mondjuk, maradjon minden ugyanaz, kivéve a kép. Vagy minden ugyanaz, kivéve a címsor. És állítsd be a “B” hirdetést is – ugyanannak a célközönségnek, ugyanabban az időszakban, ugyanakkora költségkerettel, és minden egyéb paraméter tekintetében ugyanúgy – kivéve azt az egyet, amit tesztelni szeretnél (legyen az a kép, szöveg, címsor, stb.)
Majd pár nap után nézd meg, melyik kreatív hogyan teljesít. Állítsd le a rosszabbul teljesítőt, és a jobban teljesítő lesz innentől a referencia alap, amihez készíts egy “C” hirdetést – eztúttal valami másik paramétert megváltoztatva.
És ismételd ezt a folyamatot, amíg teljesen ki nem optimalizáltad a kreatívot. Ha megvan a végső nyertes, azt lehet nagyobb költségkerettel megtolni. (Addig ne tegyél rá nagy pénzt, napi 1-2.000 Ft elég a teszteléshez hirdetésenként.)
Milyen paramétereket érdemes tesztelni?
A hirdetéssorozat beállításait tekintve:
- Célközönség (manuális és advantage beállításokkal is, más-más paraméterek alapján)
A hirdetés beállításait tekintve:
- Szöveg
- Szövegben legyen-e link vagy sem
- Kép vagy videó (és egyéb formátumok, galéria, stb.) – itt lehet tesztelni a mockupok különféle verzióit
- Címsor
- Gomb felirat
Az űrlap tekintetében
- Az űrlap szövege (címsor, call-to-action, gombok felirata)
- Mezők száma (több vagy kevesebb mező)
- Az űrlap dizájnja (főleg a háttérkép: legyen integritásban a csalival)
- A feladat tehát, hogy hozz létre egy kampányt, azon belül pedig két hirdetés-sorozatot (tapasztalataink szerint érdemesebb így tesztelni, mint a Facebook beépített teszt funkciójával), és mindkettőt célozd ugyanarra a közönségre (hacsak nem pont a célközönséget akarod tesztelni), és állíts be ugyanakkora költségkeretet.
- Majd hozd létre ebben a lépésben az egyik hirdetést (tehát az egyik hirdetés sorozaton belül egy hirdetést). A másik hirdetés majd a másik hirdetés sorozatban fog szerepelni – azaz egy kreatív lesz egy hirdetés sorozatban.
- Ne felejtsd el beállítani a hirdetésnél az UTM paramétereket – emlékszel, a SAPI-ban hozzáadtuk a Google URL címkéket a listához. Itt fogjuk tudni mérni, melyik kreatív hogyan teljesít.