Ne feledd:
Ha elakadtál vagy nehéznek gondolod, a TLCSR Mentorprogramban már számos sikertörténetről olvashatsz, kérdezhetsz és személyre szabott segítséget is kérhetsz.
Akár „távgyógyítással” feloldjuk a technikai elakadásodat, hogy biztosan megépüljön a funneled, nem csak MicroFunnel esetén!
Most pedig lássuk a 3. napi feladatot:
Ha megvagyunk a csalitermékkel, akkor a MicroFunnel építés a következő szakaszába lép: itt az ideje elkészíteni a háttérhez, a működéshez szükséges elemeket.
Ahhoz, hogy a legegyszerűbben tudjunk feliratkozókat gyűjteni, a Facebook vagy a TikTok azonnali űrlap (LeadAd) funkcióját érdemes használnunk.
Azt biztosan tudod, hogy ezeken a platformokon többféle hirdetést lehet megjeleníteni, de mi most csak az Érdeklődés típusúval foglalkozunk.
- A Lead Ad vagy azonnali űrlap típusú hirdetés úgy működik, hogy amikor kattint az érdeklődő, akkor felugrik neki a Facebook felületén egy űrlap, ami ráadásul ki is van töltve az illető adataival (amelyeket ő adott meg a Facebook fiókja regisztrációjakor). Az űrlap kitöltése (a feliratkozás) csupán abból áll, hogy párszor a “tovább” gombra kell kattintania az érdeklődőnek. Ez a létező legkönnyebb, legegyszerűbb megoldás
- A feladat tehát az, hogy hozzuk létre a Facebookon / TikTokon azt az azonnali űrlapot, amit a hirdetésünkben fogunk szerepeltetni.
- Döntsd el, milyen adatokat fogsz bekérni. Tipp: csak olyat kérj be, amivel kezdesz is valamit. Ha nem releváns a feliratkozó vezetékneve, hagyd ki. Ha nem fogod őket telefonon hívni, nem kell bekérni a számukat. Minél kevesebb mezőt adsz meg, annál többen fognak feliratkozni. Amire mindenképp szükséged lesz: e-mail cím és keresztnév.
Ha megvan az űrlap, akkor következő lépésként létre kell hozni a CRM rendszeredben azt a listát, ahová majd átimportáljuk (automatikusan) a feliratkozókat – hogy tudjunk nekik köszönő e-mailt és később majd kampányüzeneteket küldeni. Haladj tovább a következő lépésre!
Íme a Facebook azonnali űrlap létrehozásának minden trükkje
Sajnos a Facebook (Meta) egy elég bonyolult rendszer, sokszor nem logikus a felépítése, el vannak rejtve a menüpontok, nem lineárisan kell benne haladni.
Ezért, ha még nem készítettél Lead Ad (azonnali) űrlapot soha, akkor mindenképpen nézd meg az útmutató videót, mert nagyon sokat fogsz bosszankodni a rendszer bonyolultsága miatt. Ha viszont megnézed a videót, pontosan fogod tudni, mikor hova kell kattintani, és hogyan kerüld el a rejtett csapdákat, amiből van pár ebben a feladatban.
Hozd létre a listát a CRM-ben
Lista létrehozása a SAPI-ban vagy Mailer Lite-ban.
SAPI esetén:
Kövesd az alábbi lépéseket, és hozd létre azt az „adatbázist”, azaz listát, ahová a Facebookról majd egy automatizmus segítségével átimportáljuk a feliratkozókat.
A videóból kiderül, hogyan tudod mérni a listában az egyes hirdetéseid eredményeit és hogyan tudsz megfelelni a GDPR követelményeinek.
Az új lista létrehozásához kattints a SAPI-ban a bal oldalsó, kék sávon a felső E-mail listák gombra, majd a zöld Új email lista gombra:

Ha a MailerLite-ot választod, akkor a feladat:
- Hozz létre egy új “group”-ot.
- Hozz létre egy új űrlapot a szükséges mezőkkel.
- Az űrlapot rendeld hozzá a group-hoz. ( Erre csak akkor van szükség, ha landing oldalon is szeretnéd ezt az űrlapot használni.
- A Mailer lite-ban, elég csak a Group-ot létrehoznod, és a hozzá tartozó automatizmust ( majd ), mert ide bekerülhetnek űrlap nélkül is feliratkozók!
Mailer lite regisztrációs link:
https://www.mailerlite.com/a/ied2ppzdeqsw
Állítsd be a visszaigazoló levelet
Szintén a SAPI-n belül szükség lesz egy olyan emailre, amit a feliratkozáskor egyből megkapnak az új feliratkozók. Ebben küldjük el az ígért PDF-et számukra. Ezt nem kell túlkomplikálni, a lényeg, hogy írj pár sort és állítsd be az időzítést.
A feladat tehát:
- Hozd létre ezt az emailt (első körben nem kell semmilyen dizájn, sima HTML megteszi)
- És egy pár soros szövegbe foglalva illeszd be a PDF linkjét (amit előzőleg feltöltöttél a szerveredre)
- Valamint állítsd be a feliratkozáskori időzítést
- És mindenképpen próbáld le, hogy minden működik: küldd ki magadnak és kattintsd le a PDF linket és a leiratkozási linket is.
Feliratkozáskori köszönő email létrehozása
Ez a videó bemutatja, hogyan hozd létre és időzítsd be a feliratkozáskori emailt, amiből a PDF-et le tudják majd tölteni a feliratkozók.
MailerLite esetében
- Hozz létre egy új automatizmust
- Triggerként állítsd be “when subscriber added to a group “
- Majd válaszd a létrehozott group-ot.
- Ezután adj hozzá egy e-mailt.
- Írd meg és designold az e-mail tartalmát
- Mentsd el az automatizmust és aktiváld.
A TLCSR Mentorprogramban A-Z-ig útmutatót találsz különbféle, akár viselkedés alapú automatizmusok építéséhez, így akár kezdő vagy akár haladó, MailerLite-ban fel tudod építeni az automatizmust amire a vállalkozásodnak szüksége van.