A következő lépés, hogy borítót készítünk a PDF-hez.
A borító elkészítésére használd azt a szoftvert, amit esetleg már megszoktál képszerkesztésre.
Ha nincs még ilyen, mi két alkalmazást javaslunk:
- Kevésbé haladó felhasználóknak: https://canva.com (itt inspirációkat, mintákat, sablonokat is találsz).
Keress rá a „Ma mit fogsz tervezni?” részben arra, hogy könyvborító és számtalan sablon közül fogsz tudni választani. Klikk ide » - Ha rendelkezel némi ilyen irányú gyakorlattal, akkor egy profi szoftverrel is el fogsz boldogulni: https://affinity.serif.com/ Ezen az oldalon két, e célra alkalmas szoftvert is találsz majd:
- Az Affinity Photo olyan, mint a Photoshop
- Az Affinity Designer pedig vektorgrafikás szoftver, mint pl. az Adobe Illustrator.
Ne feledd:
Ha elakadtál vagy nehéznek gondolod, a TLCSR Mentorprogramban már számos sikertörténetről olvashatsz, kérdezhetsz és személyre szabott segítséget is kérhetsz.
Akár „távgyógyítással” feloldjuk a technikai elakadásodat, hogy biztosan megépüljön a funneled, nem csak MicroFunnel esetén!
Most pedig lássuk a mai feladatot:
Mivel minden könyvet a borítója ad el (meg persze a téma, amit a címsor képvisel), így érdemes erre a lépésre több időt szánni és valóban profin kinéző borítót tervezni. Ez kritikusan fontos lépés.
Akkor jó a borító, ha szinte úgy néz ki, mint egy profi könyvborító. Inspirálódj az Amazon oldalán, hasonló témájú könyvek között, mint ami a Te területed, témád.
- Készíts egy A4-es méretű borítót, amit ments el .jpg képként, hogy be tudd ágyazni (egy következő lépésben) a Google Doksiba
- Ha profi akarsz lenni, akkor csinálhatsz egy hátlapot is a PDF-nek, amit az utolsó oldalra szúrsz majd be
A Google dokumentum formázása, tördelése
Ha megvan az A4-es méretű borító kép, illeszd be a Google doksiba, az első oldalra.
A szöveg kezdődhet a második oldalon, vagy ha professzionális akarsz lenni, a második oldalra tehetsz egy impresszumot és akkor a szöveg a harmadik oldalon induljon.
- Döntsd el, hogy teszel-e a PDF-be tartalomjegyzéket (és ha igen, akkor az elejére vagy a végére). Illeszd be a tartalomjegyzéket.
- Ezt követően formázd meg a szöveget:
- Állítsd be a címsor 1-2-3 típusú bekezdések formátumát (betűtípus, betűméret, formázás)
- Figyelj rá, hogy a címsorok együtt maradjanak az őket követő bekezdésekkel. (Furán néz ki, ha egy oldal alján csak egy címsor van és sehol a szöveg.)
- Állítsd be a normál bekezdések formátumát (érdemes 16-os betűmérettel írni, ha valaki kis monitoron olvasná az anyagot)
- És a felsorolások, sorszámozott bekezdések formátumát is állítsd be (ha vannak)
- Állítsd be a címsor 1-2-3 típusú bekezdések formátumát (betűtípus, betűméret, formázás)
- Ha gondolod, képekkel, ábrákkal illusztrálhatod is az anyagot. Ügyelj rá, hogy kis fájlméretű képeket szúrj be, hogy ne növeld túlságosan a PDF végső méretét.
- Illessz be fejlécet és láblécet:
- Érdemes a fejlécbe odaírni a neved, a céged nevét, a weboldalad címét
- A láblécbe a szerzői jogvédelmi infókat (copyright) és beszúrni az oldalszámot
- Valamint az utolsó oldalra egy hátlapot is beszúrhatsz, ha csináltál.
Ezzel az anyag kész, mentsd le PDF formátumban.
Lementés után ellenőrizd a fájlméretét, hogy ne legyen túlságosan nagy (ha sok és nagy képet használtál illusztrációként, akkor szükség lesz a fájlméret csökkentésére, hogy az olvasók gyorsan le tudják tölteni). Érdemes pár MB alatt tartani a PDF méretét. Ha már meghaladja a 8-10 MB-ot, akkor tömöríteni kell.
Így készíts profi borítót (elképesztően egyszerűen és gyorsan)
Ebben a videóban bemutatjuk, hogyan tudsz a Canva nevű szoftverrel pár perc alatt professzionális könyvborítót varázsolni a PDF-ednek.
Ez nagyon fontos lépés, mert mindig a borítója adja el a könyvet.
Hogyan ágyazd be a borító képét és exportáld ki PDF-ként a Google dokumentumot?
Ez a videó csomó küszködéstől fog megkímélni – mert bár elsőre tűnhet úgy, hogy egyszerű egy képet beilleszteni egy Google dokumentumba, ahhoz, hogy az margó nélküli, mérethelyes borító legyen, szükséged lesz pár trükkre. Ezt mutatjuk be ebben a videóban.
Töltsd fel a PDF-et a szerveredre
Hogyan töltsd fel a WordPress médiatárjába a PDF-et?
Nézd meg ezt videót és kövesd az egyszerű lépéseket, hogy a lehető legkönnyebben meg tudd osztani a PDF fájl linkjét majd a visszaigazoló emailben.
Készítsd el a mockup-ot (látványtervet)
Mockupra azért van szükség, mert a hirdetésben így meg tudjuk vizuálisan jeleníteni az amúgy csak digitálisan, virtuálisan létező, azaz nem kézzelfogható PDF-et.
Ha így, kvázi könyvként, füzetként ábrázoljuk az eBookot, azzal növeljük az érzékelt értékét. Minél realisztikusabb, minél valósághűbb a látványterv, annál vonzóbb lesz az anyag.
Ezért a borító .jpg képét töltsd fel valamilyen mockupkészítő szoftverbe, ami le fog generálni megdöbbentően valósághű látványterveket. Azok a legjobbak, ahol valós környezetbe helyezi bele a szoftver a PDF vizualizált megjelenését.
Ha nem használtál még ilyen mockup készítő szoftvert, mit ezt ajánljuk:
Készítsd el a képeket és ments le a gépedre 6-8 mockup verziót, amit majd a hirdetésekben tudsz használni, tesztelni, hogy melyik működik a legjobban.
Ha ezzel is megvagy, akkor a csalitermék kész, gratulálunk! Mehetünk tovább egy következő nagy kategóriára, ami a rendszer működésének beállítása lesz (CRM és automatizálás).
Életszerű látványterv (mockup) készítés – a vonzó ajánlat egyik legfontosabb alkotóeleme
Ez a videó bemutatja Neked, hogyan tudsz a PDF borítójából lenyűgöző és élethű látványterveket készíteni pár kattintással. Eleve a borító is egy nagyon fontos alkotóelem a tekintetben, hogy mennyire tudjuk vonzó módon tálalni az e-könyvünket – erre most még ráteszünk egy lapáttal!