Gratulálunk a döntésedhez, hogy csatlakoztál a Kihívásunkhoz!
Itt Daróczi Dániel és Szász Mátyás – a Convio Studio alapítói.
Mi nagyon drukkolunk Neked és csak abba gondolj bele, hogy mit jelentene a vállalkozásod számára mondjuk 5.000, 10.000, vagy 20.000 friss feliratkozó, akiknek tudnál utána egy profi kampányt futtatni… Lehet, hogy egy ekkora listán sok milliós vagy akár több tízmilliós bevételt is tudnál realizálni egy pár hetes kampánnyal!
De ehhez előbb szükség van a feliratkozók megszerzésére – aminek az első és legkönnyebb lépése a MicroFunnel! 8 munkaóra választ el attól, hogy ez az egész működjön! Kezdjük!
Mi is az, hogy Funnel? És mi a MicroFunnel?
Funnel: (szó szerint tölcsér, avagy értékesítési tölcsér) Többlépéses online értékesítési rendszer.
Egy funnel lényege, hogy első lépésben nem terméket reklámoz, hanem egy ingyenes ajánlatot – ami legtöbbször egy, az érdeklődők számára értékes információ (ún. infótermék), amit odaadunk díjmentesen, csupán az érdeklődő e-mail címéért cserébe (feliratkozás).
Majd egyből, a feliratkozás után, az ún. köszönő oldalon (ami visszaigazolja a sikeres feliratkozást), nem csak megköszönjük a feliratkozást, hanem megpróbálunk eladni egy belépő-terméket (ami egy alacsony áron kínált, de értékét tekintve sokszoros értékkel bíró termék).
Ha ezt megvásárolja a friss feliratkozónk, akkor a köszönő oldalon ismét jön egy újabb ajánlat: a fő termék.
Azaz egy folyamaton belül elvisszük a vevőket a fő termékig, de nem azzal indítunk.
A funnelek gondolata ugyanis abból indul ki, hogy meglehetősen nehéz az interneten egylépésben eladni terméket. Ha a hideg piac számára közvetlenül a (fő)terméked reklámozod, az a legtöbb emberről le fog pattanni, és javarészt csak az árengedmény lesz az egyetlen „ütős” érv, amivel gazdálkodhatsz.
Ehhez képest nagyon sok olyan termék és szolgáltatás van, ahol a (leendő) vevők nem egyből döntenek, hanem pár órás, pár napos, néha pár hetes vagy akár hónapos kutatás, internetes tájékozódás megelőzi a konkrét vásárlást.
Ezen keresési időszak alatt a leendő vevő még nem nyitott egy ajánlatra, de információra, hathatós segítségre a témában igen.
Ezért akkor jársz a legjobban, ha első körben ilyen infókkal segíted az érdeklődőket. Ezt az infót ún. „csalitermékbe”, egy értékes, de ingyenesen kínált anyagba (infótermékbe) csomagolod, amit az érdeklődő elérhetőségéért cserébe adsz oda. Ez minden összetett, gigantikus funnel első lépése.
De egy ilyen funnelt, amiben van belépőtermék, fő termék, esetleg upsellek, downsellek, kiegészítő ajánlatok, stb. nagyon-nagyon-nagyon sok munka összerakni. Nem szabad – főleg tapasztalat nélkül – egyből ennek nekivágni.
Helyette kezdd a legkisebb olyan elemmel, modullal, ami már önmagában is megállja a helyét és eredményt állít elő. Ez a MicroFunnel, ami ugyan terméket még nem ad el, de feliratkozókat már gyűjt.
MicroFunnel: az összetett funnelek első lépése, mely már önállóan is megállja a helyét azáltal, hogy feliratkozókat gyűjt.
Ráadásul ezt a legkönnyebb megépíteni, mert még landing oldal (feliratkozó oldal) sem kell hozzá, amennyiben ún. LeadAd-eket (azonnali űrlapokat) használunk a Facebookon, TikTokon. (Minden ilyen technikai kifejezésről később még lesz szó, ha valamit nem értesz ezen a ponton, nem probléma, össze fog állni a teljes kép hamarosan.)
A MicroFunnel modulárisan bővíthető
A jó hír az, hogy úgy alkottuk meg az egész rendszert, hogy ha most elindulsz a MicroFunnellel, és kezdenek majd gyűlni (akár már holnaptól) a feliratkozóid, akkor utána ki fogod tudni egészíteni menet közben olyan modulokkal, amikből végül egy “csillagromboló” űrhajót is tudsz építeni.
Mielőtt belemennénk abba, mivé fejleszthető a MicroFunnel, előbb lásd át és értsd meg ezt a részt – ehhez csináltunk pár videót Neked, íme!
Miért érdemes funnelben gondolkodni:
Micro funnel bemutató:
Rendszertervek elemzése:
Értelmezd a MicroFunnel rendszertervét:
Itt éred el a folyamatábrát a Miro nevű szoftverben »